Over Sappho





Dichters uit Nederland en België die in de eenentwintigste eeuw debuteerden schrijven over de dichteres Sappho, die ongeveer 600 jaar voor Christus leefde op het eiland Lesbos. Met deze blog wordt een voorschot genomen op een programma over de poëzie van Sappho tijdens de drieënveertigste editie van het Poetry International Festival (dinsdag 12 tot en met zondag 17 juni 2012).



dinsdag 10 april 2012

1. Philip Ingelse


fragment 1:

zij fluistert … phèdre *)
………………………
zonder besef hoe gelukt ……
…………………………..
……………………………
wat hij doet …..een engel
……….ik een ander
………………………
…………….een varken**) lief.....
phèdre vat……………..
…nus……………..arthur
…………………….zich
onverg………………..
………..snipper……….ot os

*) variant: de mooiste
**) variant: monster

fragment 2:
…………….met………
ook een vloot vol jongens
……………………ze zijn
behoeft haar prijzen
die meneer daar weet niet
…………hij is……………
soms is…………………
en spreekt in mijn voordeel
zo heb ik ………….gehad
…………………haar zuster
ton… gaat met…………
hoe toch confetti………
……ankelijk valt
en ik ver…… mij t…..


Philip Ingelse (1943) debuteerde in 2002 met de bundel Gratie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten